Assalamualaikum ^^

Monday, November 23

Jodoh atau Ajal

Assalamualaikum ..

Sometimes tentang cinta bukan senang nak dibawa ketengah .

I told my friend , syafiqah about my crush when I was in matrik . mesti korang macam , kau  pun ada crush .

Well , people always judge . Cinta itu fitrah manusia . Dia boleh cintakan binatang , cintakan sesiapa sahaja yang ada di bumi Allah ni .

Crush org lain tak sama dgn cara aku . Tak kisah kita sukakan laki / perempuan tapi bak kata ustaz tarbiah sentap jangan sampai langgar perintah Allah SWT .

Back to my story , I told her a story about him . Laki tu dah kahwin maybe dgn  student matrik jugak . Lepastu , dah tak jadi crush & tak patah hati pun .

Sebab aku rasa org macam dia memang patut kahwin , lagikan aku yg hanya masih fikir tentang kehidupan masa depan . Cume minat gitu2 je .

Bagi aku jodoh dia dah ke situ . Syafiqah pun nasihat , mungkin bukan jodoh pinangan yg hadir  tapi tiba-tiba jodoh ajal yang jemput kita .

Aku berkenalan dengan ramai student usrah , tudung labuh , tudung singkat &  mcm2 ragam manusia . Tak semestinya diorang straight takde perasaan suke langsung . mesti ada tpi berpada2 .

Batas2 pergaulan sesama kita . Aku pernah marah sorang kawan lelaki pegang tangan aku , tak tahu lah terpegang ke ape , aku tepis . lepas marah , wasap  ckp " sorry tadi " . Dia tak balas . Sedih bak hang .

Hm .. Mak ayah kita penat ajar kita erti hidup & islam . Batas2 pergaulan . Hantar pergi sekolah agama & bayar yuran sekolah kt .

Kt pulak tak berapa pandai , jadi dengan iman & taqwa jelah dpt bimbing parent kt masuk syurga . Aku tahu aku tak berapa  bijak ,  SPM berapa je dpat . Result Matrik pun tak seberapa mcm member lain ..

Aku cume nak ubah hidup jadi lebih baik macam Anak Nabi Muhammad SAW iaitu  Fatimah AzZahra . Takut apabila terkenang citer ayahnya tentang Neraka . Berjuta2 wanita kene seksa dan mahu dikembalikan .

Aku pun takut , pintu syurga firdaus tak layak untuk aku . Siapa tahu hari ni kita tiada ?

Jodoh dan ajal di tangan Tuhan , bukan kita yang tentukan :'/

Sekian .

No comments:

Post a Comment