Assalamualaikum ^^

Sunday, January 15

Pemuda Coway

Assalamualaikum

Minta maaf kalau ternanti-nanti citer ni . Kalau ada yg tertanya-tanya kenapa blog aku lain-lain , maaflah blog haritu blog assignment aku . Terima kasih banyak-banyak singgah lepastu kemain ramai masuk tengok post aku . Thanks a lot guys ! kalau rasa " English kau terok siot" , nak buat macam mana assignment je pun . Ceh ! ASSIGNMENT JE  , carrymark nak korek macam gali kubur .

InsyaAllah aku tak lupa tentang mamat Coway tu . Eh dia baik tau , humble je .   Semalam dia datang rumah sebab kawan2 dia nak pasang air coway . Better kau beli Coway , Cuckoo pun okay jugak . Mana ikut kemampuan korang la tapi ni mak aku yang beli . We just enjoy the coway , we didn't pay . Kah ! teghokkk lah nak oi .

Sambung citer mamat coway . Aku tengah interested gila dengan citer Legend of the blue sea - Kdrama .  Lepas buatkan air dengan bagi kek lapis , dia ajak bebual  tapi tak sedaplah kalau tak layan tetamu . Sepanjang perjalanan hidup , gitu ayat kaaau mm belum pernah lagi orang panggil adik , selalunya kakak or puan . -______________-

Mamat coway : Adik tingkatan berapa , mesti 17 tahun kan ? baru lepas SPM ea ?
Aishah : *dalam hati : sejak bila org ingat aku 17 tahun , adakah nampak budak-budak lagi* tak lah saya 21 tahun . Jauh sgt 17 tahun tu .
Mamat coway : Ouh sorry , abg ingatkan umur adik 17 Tahun . hehehe . So study lagi ?
Aishah : Taklah , kerja sama tempat dengan mak . Heee

Pastu banyaklah berbual dengan dia , tanya pasal adik beradik aku . Akak yg atas aku suke pegi gym , dia pun cakap " yg tu mesti lelaki " . HAHAHA * ketawa dalam hati je mampu*

Orangnya baik , bagi aku lah sebabkan kalau kau nampak ciri-ciri lelaki tu pandai baca Al-quran , Solat , ada pekerjaan & respect hormat ibu bapa . Itu lengkap dah tapi sayang , manusia tak pernah sempurna , ada juga yang nak cari lain .

Orang tertanya-tanya ,  " kau pernah bercinta ke shaaa ?" aku jawab " pernah " .  aku show gambar Ex aku . Lepastu dia kata " kenapa kau tak letak kat instagram or fb . Hensem siot " . " Hensem ke ? Aku seganla , aku dengan dia belum tentu bernikah ". Kita tak banyak persamaan , tapi aku tahu dia suka apa , dia tahu aku suka apa  , kitorang still lagi berkawan & dia still simpan rahsia kita . Kalau dia bongkar , aku ketuk kepala dia .

Kawan-kawan sekolah tahu siapa Ex aku , cuma aku banyak diam-diam . Aku segan dan sebab tu belum bertemu jodoh  orang nak . Mak ajak pergi kenduri kahwin pun aku macam belangkas " Mak , makan terus balik tau . " hahahahaha .

Semenjak dah besar ni , tak suke betul ikut mak pergi kenduri dan InsyaAllah terus istiqamah kalau mak ajak pergi ceramah agama . Nak tenang kan hati je .

So kepada korang yang banyak ex ex ex ex tu haa kemain banyak , berkawan jelah jangan musuh . Nangis kalau putus , aku faham tapi jangan lebihkan Ex daripada Allah .Dahulukan Allah dan Ex aku faham nape kita putus .


No comments:

Post a Comment